hoogte- en dieptepunten - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu hoogte- en dieptepunten - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu

hoogte- en dieptepunten

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

26 Augustus 2016 | Bonaire, The Bottom

Hallo allemaal,

Laat je vooral niet afschrikken door de titel ;) De afgelopen dagen heb ik hier aardig wat rondgelopen. Er zijn deze week een heel aantal studenten aangekomen op het eiland, er zit hier namelijk een medische universiteit, en dat is voor mij best leuk aangezien ik dan mooi wat mensen leer kennen. Met 2 van hen heb ik op dinsdag Mount Scenery beklommen, de hoogste berg in het Koningkrijk der Nederlanden (het hoogtepunt uit de titel), nou dat was best een uitdaging. Als je dan uiteindelijk boven komt is het lekker koel, je zit dan namelijk helemaal in de wolken en als je een beetje geluk hebt heb je ook nog eens een prachtig uitzicht. Op de top werden we opgewacht door een kip, die stond precies op de top. De kippen lopen hier los over het eiland, oh en geiten trouwens ook. het schijnt dat als je er een aanrijd je moet dokken. Blijkbaar weten ze precies welke geit van wie is.
De volgende dag ben ik me een beetje voor gaan bereiden op mn stage, ik had alvast een aantal documenten gekregen om door te lezen en dat heb ik dus gedaan.
Op donderdag heb ik samen met de zelfde 2 mensen waarmee ik de berg beklommen heb wat rondgelopen in The Bottom, ze moesten wat dingen regelen, ik had verder toch niks te doen en zo kom je nog eens ergens :) Uiteindelijk met z'n 3en gelift naar Windwardside om daar nog wat winkels te bezoeken (de hardwarestore daar is veel beter en daar is ook het mini-winkelcentrumpje). Achterin een pickup over het eiland razen is toch wel vet hoor, de (regen)wolken waren erg laag en daar gingen we dus lekker door heen. Met de regen viel het uiteindelijk wel mee. Op een gegeven moment zijn we daar uiteen gegaan en sloot ik me min of meer toevallig aan bij een ander groepje dat het eiland aan het verkennen was. Met hen weer terug gelift naar The Bottom en afgesproken om later op de dag The Ladder af te dalen (voor mij de 2e x dus). Dat was hartstikke gezellig en beneden aangekomen (het dieptepunt uit de titel) zijn we de zee even ingedoken, hartstikke lekker, zwemmen in de Caribische Zee.

Nou, ik schrijf wel een keer verder, kan wel een poosje duren maar dan is er ook weer wat om over te schrijven.

  • 27 Augustus 2016 - 00:31

    Hanneke:

    Wat schrijf je leuk! Ik zie nu al uit naar je volgende verslag :-)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, The Bottom

Matthijs

Hee, volg hier mijn verhalen over mijn stage.

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6740

Voorgaande reizen:

08 Maart 2018 - 15 Augustus 2018

Stage Filipijnen

21 Augustus 2016 - 06 November 2016

Stage op Saba

Landen bezocht: