korte update (die toch best lang is geworden) - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu korte update (die toch best lang is geworden) - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu

korte update (die toch best lang is geworden)

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

25 September 2016 | Bonaire, The Bottom

Hallo allemaal,

Het gaat nog steeds goed hier. Tijdens het werk ben ik nu meer bezig met produceren in plaats van lezen. Ik ben onder andere bezig met het schrijven van een scenario voor de oefenweek in oktober en het schrijven van een opleiden, trainen & oefenen plan.

Afgelopen weekend was echt een heel leuk weekend. Vrijdagavond organiseerde de Muslim Students Association een feest ter afsluiting van de Hadj. Eerst was er een informatie moment over wat het precies in houdt enzo en daarna was er eten voor iedereen, erg lekker! (gratis eten is trouwens al snel lekker) Maar serieus, het was heel erg lekker. Tijdens deze avond sprak ik uiteraard een heel aantal bekenden en uiteindelijk ben ik gezellig naar een van de feestjes in de dorms (studentenhuisvesting) geweest. Hartstikke leuk en nog meer nieuwe mensen leren kennen. fijn dat ik overal gewoon welkom ben, ook al ben ik geen student hier.

De volgende ochtend moest ik weer vroeg op, ik ging namelijk een hike doen met een groep studenten en een gids. Het was geen standaard hike, we namen namelijk machetes een tuinharken mee om het pad bij te houden. We moesten de planten (vooral de olifantsoren) die dicht bij het pad groeiden weghakken. Op sommige plekken moest dit ook wat verder van het pad af gebeuren. Op een gegeven moment ging het aardig regenen met wat donder in de de verte, die enorme bladeren van de olifantsoor werkten erg goed tegen de regen! de hike duurde in totaal ongeveer 4 uur.
In de middag ben ik wezen kijken bij het voetbal toernooi van de universiteit, ook erg gezellig.

Op zondag heb ik eerst gitaar gespeeld in de kerkdienst. Daarna had ik nog een hike geplanned met een collega van het werk. M'n collega had haar buurvrouw (een student) meegenomen en het was een erg mooie hike.

Dit weekend ben ik begonnen met een vrijdagmiddag borrel met een aantal collega's van het werk en uiteindelijk ook nog wat anderen. Op zaterdag heb ik nog een hike gedaan die erg mooi was (zoals elke hike ;) ). Ik heb een beetje als doel gezet om alle paden te lopen, ik ben al aardig op weg. De uitdaging is vooral om mensen te vinden die met mij de paden willen lopen. De studenten zijn te druk om dit regelmatig te doen dus ik moet opzoek naar andere mensen hiervoor en dan moeten die mensen ook nog de paden willen lopen die ik nog niet gedaan heb.
Vandaag heb ik eigenlijk niks op de planning (beetje saai), behalve strijken.. en vanochtend heb ik de ritmische begeleiding verzorgd voor de kerkdienst.

nou. Ik heb toch weer meer geschreven dan geplanned.

Tot de volgende keer!

  • 26 September 2016 - 09:31

    Ilona:

    Heey Matthijs,

    Leuk dat je elke keer weer iets schrijft over je avonturen en je stage daar.

    Met die Hikes had ik graag meegelopen, maar dat wist je denk ik al :P
    Helaas ligt Saba net niet naast de deur.

    Succes en veel plezier nog toegewenst de komende tijd.

    Ben benieuwd naar je volgende Verhaal en avonturen.

    Groetjes Ilona

  • 26 September 2016 - 21:53

    Coby De Haan:

    Tjonge wat ben jij goed bezig! Leuk om te horen dat je veel wandelt en muziek maakt in de kerk! En ook over je christelijke grenzen heenkijkt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, The Bottom

Matthijs

Hee, volg hier mijn verhalen over mijn stage.

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6742

Voorgaande reizen:

08 Maart 2018 - 15 Augustus 2018

Stage Filipijnen

21 Augustus 2016 - 06 November 2016

Stage op Saba

Landen bezocht: