Laatste update - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu Laatste update - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu

Laatste update

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

27 Oktober 2016 | Bonaire, The Bottom

jeeeetje. wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel voorbij. als ik mijn laatste verslag teruglees is er toch weer heel veel gebeurd. De afgelopen tijd ben ik op het werk veel bezig geweest met het voorbereiden en uitvoeren van de orkaan oefening die we van 16-20 oktober hadden. heel erg leuk om te doen en ook zeker zeer leerzaam. Bij de oefening waren ook mensen van buiten het eiland betrokken zoals mariniers, iemand van het KNMI en mensen van het ministerie van I&M. Verder hadden we trouwens nog meer mensen die meewerkten of kwamen kijken naar onze grootse oefening. het is eigenlijk veel te veel om hier nu over uit te weiden, dus vraag hier vooral naar over 1,5 week.

Dat ik over 1,5 week terug ben is ook de reden waarom ik nu niet te veel ga opschrijven.

afgelopen 3 dagen ben ik vakantie gaan houden op St. Maarten en wat een enorm ander eiland is dat zeg! Vergeleken met Saba is St. Maarten erg groot en er zijn veel mensen (en ook veel toeristen). Ik sliep daar bij lokale mensen in huis, de 1e nacht aan de Franse kant, de 2 er na aan de Nederlandse kant. Het was erg mooi en ook heel erg gezellig met de mensen waar ik de laatste 2 dagen was. De hoogtepunten zijn dan toch wel dat er van die mooie tropische stranden zijn en ook het bezoek aan een resort dat al sinds 1995 verlaten is was heeel erg gaaf.

Verder is het leven op Saba ook gewoon door gegaan: ik heb veel gehiked, heb "Sea & Learn" activiteiten gedaan (een hele maand waarin er experts op natuur gebied verschillende lezingen geven en er veld activiteiten georganiseerd zijn) en elke zondag heb ik percussie begeleiding gedaan in de studentenkerk.
ooh ook leuk om te vertellen, ik heb hier ook een gast gehad. Een fransman kwam Saba bezoeken en zocht naar een slaapplek. hij heeft een paar dagen op de bank geslapen en dat was erg gezellig. het was op de zelfde manier waarop ik in St. Maarten bij mensen thuis sliep. Na een paar dagen is ie hier verhuisd naar een huis dat in aanbouw is (blijkbaar van de gezaghebber). leuke levensstijl heeft ie.

ja en verder.... pff er is zoveel gebeurd. er komen als ik terug ben in Europees Nederland vast nog veel meer verhalen bij :)

Groetjes!

  • 27 Oktober 2016 - 14:10

    Coby De Haan:

    Welkom straks in Nederland. Dan zulke aan de cultuur en klimaat van ons kikkerlandje wel weer moeten wennen

  • 27 Oktober 2016 - 22:14

    Adrie:

    Mooi jonge, alles wat je daar mee maakt. Geniet er nog even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, The Bottom

Matthijs

Hee, volg hier mijn verhalen over mijn stage.

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 6737

Voorgaande reizen:

08 Maart 2018 - 15 Augustus 2018

Stage Filipijnen

21 Augustus 2016 - 06 November 2016

Stage op Saba

Landen bezocht: