Aankomst in de Filipijnen - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu Aankomst in de Filipijnen - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Matthijs Boessenkool - WaarBenJij.nu

Aankomst in de Filipijnen

Door: Matthijs Boessenkool

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

14 Maart 2018 | Filipijnen, Baguio City

Dag allen!

Het is inmiddels al weer een aantal weken geleden dat ik ben aangekomen in de Filipijnen en ondertussen is er genoeg gebeurd om een reisverslag te vullen.

Laat ik maar beginnen met te zeggen dat de vliegreis voorspoedig is verlopen. Na aankomst in Baguio direct maar een lokale simkaart geregeld om hier wat beter en voordeliger bereikbaar te zijn en toen doorgegaan naar het hostel dat ik geboekt had voor de 1e nacht hier in de Filipijnen. heel degelijk hostel in het midden van een uitgaansgebied in Manila (wat van mij dan weer niet had gehoeven).
De volgende ochtend (toevallig) samen met een andere gast van het hostel met een taxi naar het busstation gegaan om daar een bus te nemen naar Baguio. Dat is een busreis van zo'n 7 uur en het was dus wel leuk dat er verder ook nog 2 andere Nederlanders in de bus zaten.
Eenmaal aangekomen in Baguio was het zo ongeveer 18.00 uur, ik werd opgehaald door een collega en we gingen op naar het kantoor. daar aangekomen veel handen geschud en zo ongeveer alle namen direct weer vergeten, want ik was toch wel een beetje moe. direct maar meegegaan met 2 andere collegas om avondeten voor iedereen te halen. daarna vond ik het wel mooi geweest en ging ik samen met de baas (tevens mijn buurman en broer van de eigenaar van mijn huis) richting mijn woning voor de komende maanden.
Die woning is trouwens best royaal, ik heb in totaal 6 lege (stapel)bedden en gebruik 2 kamers dus gewoon helemaal niet.

De volgende 2 dagen werd ik door collegas en mijn baas begeleid om de stad te ontdekken, inclusief de jeepney routes die belangrijk zijn voor mij. De jeepneys zijn een soort van lange jeeps en vormen de belangrijkste manier van openbaar vervoer hier in de Filipijnen. Er passen over het algemeen 21 mensen in en voor de afstanden die ik afleg kost een ritje 10 pesos, omgerekend €0.17. De taxi's zijn een stuk duurder met prijzen zelf boven de €1 uitkomen voor de afstand naar mn werk of naar het centrum.

De eerste werkdag (maandag) een meeting gehad met de baas en mijn supervisor en de mensen waar ik vooral mee zal gaan werken. direct maar bepaald dat ik de woensdag mee zal gaan op een 11 daagse trip naar een van de project gebieden (zie volgende reisverslag). Ik had dus 2 dagen om me daar op voor te bereiden en kon dus beginnen met het lezen van informatie over het project en de regio in het algemeen. nog 1 voorbereidende meeting gehad met de collega's die ook gingen en op dinsdag m'n backpack gepakt om vervolgens om 04.00 uur 's nachts te vertrekken richting de Abra regio om daar Diangay en Manapnap te bezoeken.

Dat was m voor nu, het veldbezoek naar Abra is te lezen in het volgende verslag.

Groeten,
Matthijs

Ohja, helemaal vergeten, Matthijs is natuurlijk een veel te moeilijke naam, dus ik heet hier Mat. Wel zo makkelijk.

  • 02 April 2018 - 12:48

    Marthilde:

    Hoi Matthijs. Mooie ervaringen zo'n eerste week. Wij wensen je een prachtige en waardevolle ervaring daar. Geniet van alle ontmoetingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthijs

Hee, volg hier mijn verhalen over mijn stage.

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6743

Voorgaande reizen:

08 Maart 2018 - 15 Augustus 2018

Stage Filipijnen

21 Augustus 2016 - 06 November 2016

Stage op Saba

Landen bezocht: